Użytkownik nie odczuje istotnej zmiany w dynamice i komforcie jazdy. Ze względu na specyfikę instalacji zasilania gazem, jej montaż w pojeździe spowoduje zwiększenie masy pojazdu. Wynika to z faktu zamontowania elementów instalacji LPG (ok. 30 kg nie uwzględniając masy zatankowanego LPG).
Spalanie LPG zależne jest od wielu czynników i różni się dla każdego samochodu. Możesz oszacować oszczędności za pomocą naszego kalkulatora LPG.
Użytkownik może serwisować instalację gazową w dowolnym warsztacie dealerskim autoryzowanym przez Europegas. Dane kontaktowe tych warsztatów znajdziesz w zakładce Warsztaty.
Fakt zamontowania instalacji LPG należy zgłosić w przeciągu 30 dni od daty montażu do właściwego dla miejsca rejestracji pojazdu wydziału komunikacji. Instalacja gazowa podlega corocznemu obowiązkowemu przeglądowi na stacji Kontroli Pojazdów. Przegląd ten jest obowiązkowy i dotyczy wszystkich aut, nawet tych, które wyjechały z salonu z fabryczną instalacją gazową.
Okres gwarancji na instalację LPG wynosi 5 lat lub 100 000 przejechanych km w zależności od tego co nastąpi pierwsze pod warunkiem terminowego wykonywania przeglądów wymaganych w książce gwarancyjnej oraz z zachowaniem wszystkich zapisów Warunków gwarancji samochodowej instalacji gazowej umieszczonej w Książce Gwarancyjnej instalacji gazowej.
Po zamontowaniu dedykowanej instalacji LPG dystans do przejechania bez konieczności tankowania wydłuża się o prawie 70%.
Toroidalny wewnętrzny zbiornik LPG jest montowany we wnęce koła zapasowego. Zmniejszy się zatem przestrzeń pod „górną” podłogą która przed montażem mogła być być wykorzystana jako dodatkowa przestrzeń bagażowa.
Instalacja EG INJECTO jest tzw. instalacją zasilania na LPG „dotryskową” przeznaczoną do aut z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Oznacza to że do momentu osiągnięcia zadanej temperatury reduktora LPG (ustawionej na 35 stopni Celsjusza) silnik auta przełącza się automatycznie na zasilanie gazowe lecz co kilka cykli pracy silnika dotryskiwane są niewielkie ilości benzyny. Ma to na celu „chłodzenie” wtryskiwaczy benzynowych, których końcówki znajdują się w komorach spalania, aby zapobiec ich uszkodzeniu wskutek działania zbyt wysokiej temperatury. Po opróżnieniu zbiornika LPG instalacja automatycznie przełączy się na benzynę i zasygnalizuje ten fakt użytkownikowi pojazdu sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi. Po ponownym zatankowaniu pojazdu gazem i ponownym uruchomieniu instalacja automatycznie przechodzi na zasilanie LPG.
Instalacja dedykowana zaprojektowana w taki sposób aby maksymalnie skrócić czas jej montażu oraz zminimalizować ingerencję w oryginalną instalację elektryczną pojazdu. Kluczową zaletą jest opracowanie przez producenta instalacji dedykowanych ustawień wgrywanych do komputera LPG, zoptymalizowanych do konkretnego typu pojazdu. Wyprofilowane elementy takie jak przewody gumowe oraz blachy montażowe sprawiają, że estetyka komory silnikowej pozostaje niezmieniona.